حمایت از حقوق مصرف کنندگان

 حمایت از حقوق مصرف کننده در کشور ضروری است   

ارایه خدمات پس از فروش یکی از محورهای اصلی بازار و رمز ماندگاری شرکت های تولیدی است که رضایتمندی مشتریان را به همراه دارد بنابراین حمایت از حقوق مصرف کننده به منظور گسترش بازار امری ضروری به نظر می رسد.
حجت الاسلام محمد شاهی عربلو رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در آستانه برگزاری اولین همایش و نمایشگاه خدمات پس از فروش، مشتری مداری را رمز بقای تولید کنندگان عنوان کرد و گفت امروزه فرآیند خدمات پس از فروش در تمام دنیا یکی از مهمترین معیارهای حیات بازار محسوب می گردد در واقع هر کالایی هر چقدر هم که از کیفیت بالا و قیمت متعادل برخوردار باشد اما اگر تضمینی برای خدمات بعد از فروش نداشته باشد قطعا آن کالا جاذبه ای برای متشری و جایگاهی در بازار نخواهدداشت وی در ادامه افزود: بنابراین نگاه به مشتری و مشتری مداری همیشه حرف اول می زند لذا توجه و رسیدگی به خواست مشتری در حفظ بازارهای موجود و گسترش آن نقش به سزایی را ایفا می نماید. به گفته وی هر شرکتی که کالا یا خدمتی را به مردم عرضه می کند چاره ای جز جلب مشتری با اریه خدمات پس از فروش نخواهد داشت چرا که سه محور قیمت، کیفیت و بخصوص خدمات پس از فروش سه ضلع مثلث بازار هستند و نهادهای اقتصادی و شرکتهای تولیدی از این طریق می توانند به یک بازار با دوام و پرسود دسترسی پیدا کنند وی نهادینه کردن خدمات پس از فروش را یکی از شرایط ورود به Wto عنوان کرد و افزود باتوجه به حرکت کشور به سمت Wto خدمات پس از فروش یکی از پیش شرطهای لازم جهت ورود به این جامعه است که هنوز نیاز به فرهنگ سازی دارد.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزاری اولین همایش و نمایشگاه خدمات پس از فروش را گامی مهم در جهت فرهنگ سازی و جلب توجه تولید کنندگان و مصرف کنندگان به نقش و جایگاه خدمات پس از فروش دانست و تصریح کرد خوشبختانه کشور طی سالهای اخیر از رونق اقتصادی خوبی برخوردار بود به طوری که صنعتگران و تولید کنندگان به دنبال رقابت با رقبای خارجی خود هستند از طرفی اجرائی شدن اصل 44 قانون اساسی یکی از درهای بزرگ اقتصادی را به روی بخش خصوصی باز می کند لذا این همایش می تواند در نهادینه کردن یکی از محورهای اصلی بازار که همانا مشتری مداری است نقش بسزایی در اقتصاد کشور و فرهنگ سازی جامعه در بخشهای مختلف صنعتی و تولیدی ایفا نماید و دستاوردهای خوبی را برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان به ارمغان آورد بنابراین حمایت از حقوق مصرف کننده در کشور کاملا ضروری به نظر می رسد. همچنین سید حسین هاشمی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اظهار کرد: امروزه شرکتهای تولیدی به مشتریان خود وابسته اند و باید نیازهای حال و آینده مشتریان را درک و خواستهای آنان را پاسخگو باشند بنابراین هر شرکتی که خدمات بهتری ارایه دهد مقبولیت بیشتری نزد مشتریان خواهد داشت.وی با بیان اینکه دنیای امروز، دنیای رقابت است، تصریح کرد: صنایعی قادرند در بازار ادامه حیات دهند که محصولاتشان قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی باشد لذا برای ورود به سازمان تجارت جهانی و رفتن به سمت جهانی شدن باید یکسری اصلاحات اساسی در زمینه های مختلف را انجام داد.
به گفته وی خوشبختانه کشور طی چند سال گذشته در زمینه خدمات پس از فروش روند روبه رشد و مناسبی داشته که این مسئله نشانگر تلاش جدی شرکتها و گردانندگان بزرگ تولیدی است.یادآور می شود که اولین همایش و نمایشگاه خدمات پس از فروش از 29 خرداد تا اول تیر ماه سال جاری به مدت چهار روز در مرکز همایش های وزارت کار و امور اجتماعی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای حضور و ثبت نام در همایش مذکور به آدرس اینترنتی com.iransupportex.www مراجعه و یا با شماره تلفن های 35و 88454613 تماس حاصل نمایند.

 اظهار نظر برخی از نمایندگان مجلس در آستانه برگزاری اولین همایش و نمایشگاه خدمات پس از فروش:

/ 0 نظر / 8 بازدید